نوشته شده توسط : مریم

 ۱- خود را دوست داشته باشید

نکته اصلی خوشبختی و شادی در تنهایی، دوست داشتن خودتان است. شما باید خود را مانند یک کودک تازه متولد شده یا یک عشق جدید تابستانی دوست داشته باشید. باید به خودتان توجه و محبت نشان دهید. باید بدانید که شما مهم هستید و آن را به یک شخص مهم نشان دهید – شما!
بارها پیش آمده که می گوییم خودمان را دوست داریم اما در واقعیت، این گونه نیستیم. شما به اندازه کافی نمی خوابید زیرا دقایق یا ساعات زیادی را با مشغولیت با تلفن همراه خود، تلف می کنید.

شما ورزش نمی کنید زیرا احساس می کنید مهم نیست. شما درست غذا نمی خورید و یا برای خوردن وعده های غذایی خود عجله می کنید تا سریعا به کار خود برگردید.
اما این اشتباه است. شما باید خود را ۱۰۰ درصد دوست داشته باشید تا یاد بگیرید که حتی با همنشینی با خودتان می توانید خوشحال باشید.
۲- وقتی تنها هستید، دلتنگی را از بین ببرید

وقتی می بینید که دوستانتان با هم بیرون می روند و شما را دعوت نمی کنند، احساس طرد شدن و نارضایتی می کنید. وقتی می خواهید در یک رابطه باشید اما نمی توانید کسی را پیدا کنید، احساس تنهایی می کنید. اما شما تصمیم گرفته اید که وقتی تنها هستید به خود امیدواری و دلگرمی بدهید.
تأیید کنید. قدر آزادی را که اینک دارید بدانید. احساس بی حالی نکنید. به مواردی که در تنهایی باعث شادی شما می شوند اهمیت دهید و به جای این که احساس ناراحتی و شکست قلبی روی روحیه شما تاثیر بگذارد، خوشحال باشید.
۳- مدیتیشن انجام دهید

خودتان را به اندازه کافی دوست داشته باشید تا به تنهایی به حرف خودتان گوش کنید. شما باید به اندازه کافی عاشق خودتان باشید تا بتوانید به خودتان زمان و سکوت هدیه بدهید. ذهن شما نیاز به استراحت دارد. بنابراین باید محاسبه اعداد و تفکر پیرامون تمام موضوعات روزانه متوقف شود. باید نفس بکشید. باید بتوانید ساکت بنشینید و به نفس خود گوش دهید.
پس از مدیتیشن، وقت آن است که با خود صحبت کنید. به ذهن خود گوش دهید تا امیدها، رویاها، ترس ها و تاییدها و اظهارات مثبت خود را به شما بگوید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 این داروها سطح نیتریک اکسید خون را افزایش می‌دهند. نیتریک اکسید باعث گشاد شدن رگ و افزایش جریان خون می‌شود. این داروها در گشاد کردن رگ‌های آلت بسیار موثر هستند. هرچه خون بیشتری در آلت جریان یابد هنگام تحریک‌شدن از لحاظ جنسی راحت‌تر آلت شما نعوظ می‌شود. با این وجود این داروها می‌توانند عوارضی نیز ایجاد کنند، در اینجا به تعدادی از این عوارض اشاره می‌کنیم:

 
سردرد: رایج‌ترین عارضه ناشی از داروهای درمان مشکل نعوظ است. تغییر ناگهانی سطح جریان خون باعث سردرد می‌شود. این عارضه در اکثر داروهای درمان مشکل نعوظ وجود دارد بنابراین تغییر نوع دارو تأثیر چندانی برای برطرف کردن سردرد ندارد. برای پیشگیری از سردرد با دکتر خود صحبت کنید.
 
بدن درد: برخی افراد پس از مصرف داروهای برطرف‌سازی مشکل نعوظ دچار درد ماهیچه می‌شوند. برخی دیگر در کمر خود احساس درد می‌کنند. اگر دچار این علایم شدید می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید. با این وجود، درباره درد با دکتر صحبت کنید. دکتر بهترین و مطمئن ترین داروی مسکن را به شما معرفی می‌کند.
 
مشکلات هاضمه: از عوارض مصرف این داروها می‌توان به مشکلات هاضمه و حالت تهوع اشاره نمود. با تغییر برنامه غذایی می‌توانید از ایجاد مشکل در معده جلوگیری کنید. نوشیدن آب به‌جای نوشیدنی‌های کافئین‌دار، الکل و یا آب‌میوه می‌تواند مفید باشد. اگر تغییر برنامه غذایی مفید واقع نشد با دکتر خود صحبت کنید تا داروهای مناسبی برای شما تجویز کند.


:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 التهاب معده

عوامل عصبی اسهال و استفراغ
دیابت، مشکلات غذایی
بیماریهای معده-روده
نشانه ای از دیگر بیماریها: مثل تومور مغزی، ورم آپاندیس و ورم لوزالمعده
اسهال و استفراغ به علت عوارض جانبی داروها
1-التهاب معده
التهاب معده به علت یکی از شرایط زیر رخ می‌دهد و باعث ایجاد اسهال و استفراغ در فرد می‌شود:
 
عفونت
ورم معده
مسمومیت غذایی
الکل، مواد مخدر
داروهایی مثل آسپرین و ایبوپروفن
مشکلات گوارشی
 
2-عوامل عصبی
سردرد: مخصوصا میگرن، چون با ایجاد اسهال و استفراغ ارتباط مستقیمی دارد.
مشکلات شنوایی
ورم کردن سر بخاطر زخم
عفونت
تومورها
افزایش فشار در سر: بیماری یا جراحتی که باعث افزایش فشار در جمجمه شود می‌تواند اسهال یا استفراغ ایجادکند.
ضربه مغزی: از علایم آن می‌توان به کاهش دید، سردرد، سرگیجه، اسهال و استفراغ اشاره نمود.
بو، صدا: برخی بو و صداهای خاص بخاطر تاثیری که روی مغز می‌گذارند منجر به اسهال و استفراغ می‌شوند.
بیماری‌های گرمایی: گرمازدگی، آفتاب سوختگی یا دی‌هیدراته شدن.
3-دیابت، مشکلات غذایی
دیابت: افرادی که دچار دیابت هستند در معرض اسهال و استفراغ هستند زیرا در برخی مواقع معده آنها قادر به خالی شدن به صورت طبیعی نیست. همچنین افراد دیابتی که دچار اسهال و استفراغ می‌شوند احتمالا با افزایش یا کاهش قند خون مواجه می‌شوند زیرا تعادل انسولین و قند از بین می‌رود.
 
مشکلات غذایی بخصوص مسمومیت یا آلرژی غذایی نیز میتوانند منجر به اسهال و استفراغ شوند هر چند این نوع اسهال و استفراغ به سرعت بهبود می یابد.
 


:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 1- شامپو ضد شپش الیمکس

 
 
میزان رضایت از این شامپو در بین کاربران خیره کننده است. شامپو الیمکس فرمولاسیون انحصاری و محصول شرکت اویسترشل (Oystershell) بلژیک است. مایعی شفاف بوده که از روغن فرآوری شده خاص و فاکتور حفاظت کننده در برابر شپش (LPF) تشکیل شده است. روغن پلیمری استفاده شده در آن اختصاصا جهت افزایش تاثیر شامپو بر شپش سر انتخاب گردیده است.
 
مزایا:
 
بوی تازه و خوشایندی دارد.
برای کودکان بالای 2 سال مناسب است.
نرم کننده و مرطوب کننده موی‌سر
سرشار از ویتامین و مواد معدنی
معایب:
 
حجم کمی دارد (50 میلیلیتر)
  حدود 90 هزار تومان
 
 
2- شامپو ضد شپش هگور مدل آنتی لایس
 
 
این شامپو به کشتن شپش و تخم‌هایش کمک می‌کند و از ابتلای مجدد به شپش جلوگیری می‌کند. در این محصول از ترکیباتی بسیار عالی استفاده شده و هیچ ماده مضر شیمیایی در آن وجود ندارد. این شامپو بخاطر p H مناسبی که دارد برای کودکان 2 سال به بالا نیز قابل استفاده است.
 
مزایا:
 
باعث درد در ناحیه سر نمی‌شود.
غیر سمی است.
مناسب برای پوست‌های حساس
بوی خوشایند دارد.
استفاده آسان
معایب:
 
نامناسب برای موهای بلند
 


:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 1-احساس خستگی و انگیزه کم

یکی از شایعترین علامت کم کاری تیروئید احساس خستگی است. هورمون تیروئید تعادل انرژی در بدن ایجاد میکند. بعنوان مثال، حیواناتی که در خواب زمستانی قرار دارند، سطح هورمون تیروئید پایینی دارند. کسانیکه سطح بالای تیروئیدی دارند، عصبانی و پرخاشگر هستند، در مقابل افرادیکه سطح تیروئید پایینی دارد، احساس خستگی و تنبلی میکنند. در یکی دیگر از مطالعات، 50٪ افراد مبتلا به هیپوتیروئیدی احساس خستگی مفرط میکردند و 42٪ افراد مبتلا به کم هورمون تیروئید گفتند که بیشتر از حد معمول میخوابند. احساس خستگی بیشتر از حد معمول بدون هیچ دلیلی می تواند نشانه ای از کم کاری تیروئید باشد.
 
2-اضافه وزن
اضافه وزن بیش ازحد یکی دیگر از نشانه های کم کاری تیروئید است. وقتی سطح تیروئید پایین است، بدن بجای سوزاندن کالریها برای رشد و فعالیت، آنها را ذخیره میکند و بنابراین چربی بیشتری ذخیره میشود. اگر به اضافه وزن مبتلا شدید سعی کنید از ورزش و تغییر سبک زندگی استفاده کنید و با پزشک مشورت کنید.
 
 
3-احساس سرما
گرما محصول جانبی سوزاندن کالری هاست. برای مثال گرمای ناشی از ورزش بدلیل سوزاندن کالری است. حتی در زمان نشستن هم مقداری کالری سوزانده میشود. با کم کاری تیروئید، میزان متابولیسم و درنتیجه گرما کاهش میابد. علاوه بر آن تیروئید مسئول سوزاندن چربی قهوه ای در بدن است که این نوع چربی مختص تولید گرماست. چربی قهوه ای نقش مهمی در حفظ حرارت بدن در هوای سرد دارد اما کم کاری تیروئید مانع این کار میشود. پس هیپوتیروئیدیسم موجب سرما میشود و 40 درصد افراد مبتلا به آن احساس سرمای بیشتری نسبت به افراد نرمال دارند. احساس سرمای بیش از حد معمول میتواند نشانه ای از کم کاری تیروئید باشد.
 


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 قطره چشمی آتروپین درسالهای زیادی برای کنترل نزدیک بینی با نتایج کوتاه مدت و مؤثر استفاده شده است؛ اما استفاده از این قطره چشمی مشکلاتی بهمراه دارد. عضلات جسم مژگانی را فلج می کند و باعث گشاد شدن مردمک چشم می شود.

آتروپین موضعی برای معاینه ی معمول چشم استفاده نمیشود چون اثر آن طولانی است و بیشتر از 1 هفته طول میکشد. (تاثیر قطره ی چشمی که پزشک درطول معاینه ی چشم استفاده میکند حدود چند ساعت است).

امروزه یکی از استفاده های معمول آتروپین برای کاهش درد مرتبط با نوع خاصی یوئیت (قرمزی، درد و تاری چشم) است. از آنجاییکه تحقیقات نشان داده اند که نزدیک بینی کودکان احتمالا با خستگی تمرکز مرتبط است، از آتروپین برای غیرفعال کردن مکانیزم تمرکز چشم استفاده میکنند تا نزدیک بینی کنترل شود.

آتروپین بطور متوسط تا 81 درصد نزدیک بینی چشم را کاهش میدهد. اما اثر آتروپین برای کنترل نزدیک بینی تا 1 سال پس از درمان ادامه نمیابد و استفاده از آتروپین برای طولانی مدت موثر نخواهد بود.

بسیاری از پزشکان از تجویز آتروپین برای کودکان اجتناب میکنند چون تأثیرات بلندمدت این دارو برای چشم کودک مشخص نیست. از عوارض آتروپین میتوان به ناراحتی و حساسیت به نور در اتساع طولانی مدت مردمک چشم، تاری دید در نزدیک بینی و بالا رفتن هزینه ها اشاره کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

۱-كلمات

كودكاني كه دچار كم شنوايي هستند، كلمات را با سرعتي همانند كودكاني كه شنوايي طبيعي دارند، ياد نمي گيرند. آنها ممكن است در موارد زير با مشكل مواجه شوند:

  • كلمات مشخصي مانند گربه، پريدن، پنج و قرمز را ياد مي گيرند. اما ممكن است با كلمات انتزاعي مانند گذشته، برابر و خجالتي مشكل داشته باشند.
  • در دانستن معاني مختلف يك كلمه مشكل دارند. در مورد كلمه سير فكر كنيد. اين مي تواند به معناي عدم گرسنگي و يا سير (نوعي پيازچه) باشد يا كلمه ي شير و لغاتي از اين قبيل. كودك مبتلا به كم شنوايي ممكن است اين معاني را نفهمد.
  • پيشرفت (گفتاري يا تحصيلي) كودكان كم شنوا، مانند كودكان سالم نيست و با تاخير همراه است. اين كودكان ممكن است به كمك نياز داشته باشند.

۲-جملات

كودكان مبتلا به كم شنوايي ممكن است در درك و استفاده از جملات دچار مشكل شوند. آنها ممكن است در موارد زير با مشكل مواجه شوند:

  • نسبت به كودكاني كه شنوايي طبيعي دارند، جملات كوتاه تر را مي فهمند و استفاده مي كنند.
  • با جملات پيچيده تر مشكل پيدا مي كنند. آنها ممكن است از بندها در جملات خود استفاده نكنند.
  • در شنيدن انتهاي كلمات مشكل دارند. آنها ممكن است كلمات جمع مانند گربه ها را درك يا استفاده نكنند.

۳-گفتار

كودكاني كه دچار كم شنوايي هستند، نمي توانند صداها را بخوبي بشنوند. آنها ممكن است نتوانند به طور واضح صحبت كنند. اين كودكان معمولا در موارد زير مشكل دارند:

  • از صداهايي مانند س، ش، ف، ت و ك استفاده نمي كنند. اين صداها آرام هستند و شنيدن آنها دشوار است.
  • هنگام صحبت كردن، صداي خودشان را نمي شنوند. ممكن است خيلي بلند يا خيلي آرام صحبت كنند. آنها ممكن است با سرعت بالا صحبت كنند. ممكن است مردم فكر كنند كه آنها مضطرب يا متفاوت به نظر مي رسند.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد.....



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 ۱-چت روم

برخي از شكارچيان براي يافتن كودكان خردسال وارد چت روم مي شوند و يا از رسانه هاي اجتماعي استفاده مي كنند. اين افراد با دروغگويي در مورد سنشان با كودكان دوست مي شوند و معمولاً سعي مي كنند آنها را وادار به ملاقات و سوء استفاده كنند. درست كردن پروفايل هاي جعلي بسيار ساده است و والدين بايد فرزندانشان را از اين موضوع مطلع كنند.
۲- زورگويي سايبري
امروزه ديگر شكارچيان مجبور نيستند براي برقراري ارتباط و فريب كودكان خانه هاي خود را ترك كنند و بعبارت ديگر نيازي به رو در رويي با قربانيان خود ندارند. زورگويي مجازي از طريق سايت هاي رسانه هاي اجتماعي متأسفانه در دنياي امروز بسيار رواج دارد و به اندازه هر نوع زورگويي ديگر، آسيب زا است.
۳- كلاهبرداري آنلاين
اغلب تصور مي شود افراد مسن هدف اصلي كلاهبرداري هاي آنلاين هستند اما بايد بدانيد كه كودكان نيز نسبت به اين موارد بسيار آسيب پذير هستند. كلاهبرداري هاي رايج شامل ايميل هايي است كه ادعا مي كنند مبلغ زيادي پول برنده شده ايد اما بايد هزينه اي براي برداشت آن بپردازيد. اين وب سايتها هرگز توضيح نمي دهند كه اين قرعه كشي براي چيست و چگونه انجام شده است.
۴- انيميشن هاي آنلاين مخرب و نامناسب
بسياري از والدين مي گويند كه فرزندانشان به شخصيت هاي كارتوني مورد علاقه خود جذب مي شوند. در فضاي مجازي و سايت هاي آنلاين، تصويري از ميكي و ميني ماوس ديده مي شود و كودك روي آن كليك مي كند. فيلمهاي زيادي وجود دارند كه در نگاه اول، دقيقاً شبيه كارتون كودكانه آنلاين هستند. اما وقتي روي پخش كليك كنيد، خواهيد فهميد كه آنها شامل صحنه هاي ناخوشايندي هستند كه به هيچ وجه براي كودكان مناسب نيست!


:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()