كاهش سرعت پردازش مغز
نوشته شده توسط : مریم

براي يك متخصص علوم مغز و اعصاب، سرعت پردازش دقيقا به اين معناست: سرعتي كه انسان بتواند اطلاعات جديدي را به دست آورد، درباره آن ها قضاوت كند و سپس پاسخي را تدوين كند. مطالعات نشان مي دهد كه سرعت پردازش اطلاعات با افزايش سن در امتداد يك منحني U شكل معكوس پيش مي رود، به گونه اي كه سرعت تفكر ما از كودكي تا بزرگسالي افزايش مي يابد، در يك دوره به ثبات و پايداري نسبي مي رسد و سرانجام، در اواخر دوران ميانسالي و بعد از آن، به آرامي اما به طور پيوسته كاهش مي يابد.

سرعت پردازش با افزايش سن كم مي شود و براي بيش تر افراد واضح و روشن است.

بسياري از افراد مسن متوجه شده اند كه براي حل مشكلات و تصميم گيري در مورد مسائل، نسبت به دوران جواني وقت بيش تري صرف مي كنند. با اين وجود دلايل كاهش سرعت پردازش اطلاعات با افزايش سن كاملا درك نشده است و ممكن است از فردي به فرد ديگر متفاوت باشد. برخي شواهد قانع كننده نشان مي دهد كه چنين افتي نشانگر سايش و پارگي ماده سفيد موجود در مغز است كه از تمام رشته ها يا آكسون ها تشكيل شده است كه بخشي از مغز را به قسمت ديگر وصل مي كنند. كند بودن انتقال اطلاعات در امتداد آكسون ها ممكن است مانع از سرعت پردازش شود. اما چه عواملي باعث مي شود كه اين ارتباط محوري در وهله اول كند شود؟

در بعضي از افراد ديابت، استعمال دخانيات، فشار خون بالا يا ساير عوامل به اصطلاح خطر ساز عروقي مي توانند روي رگ هاي خوني كه ماده سفيد مغز را تغذيه مي كنند، تاثير بگذارند و در نهايت آكسون ها به دليل كمبود اكسيژن وگلوكز مورد نيازشان، از بين مي روند.

برخي از افراد ممكن است استعداد ژنتيكي در مورد پوسيدگي ماده سفيد مربوط به سن داشته باشند، كه يك فرضيه ضعيف به حساب مي آيد اما به طور جدي مورد مطالعه قرار گرفته است. در افراد ديگر، سرعت پردازش كند مي تواند اولين نشانه بيماري عصبي مانند بيماري آلزايمر باشد. ضربه به سر، از جمله آسيب هاي مغزي است كه مي تواند نقش داشته باشد. اين ها چند مورد از ايده هاي بسياري است كه وجود دارد – مطمئنا عوامل ديگري نيز كشف خواهند شد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: