تبديل شدن به يك سخنران خوب
نوشته شده توسط : مریم

آيا از صحبت كردن در جمع احساس راحتي مي كنيد؟ اگر اينطور باشد، شما يكي از معدود افرادي هستيد كه اين ويژگي را داريد. براي بيشتر افراد، صحبت كردن در جمع يكي از بزرگترين ترس ها است. براي برخي، حتي از از مرگ هم ترسناك تر است.

به نظرم صحبت كردن در جمع چالش برانگيز است. زيرا با اين كار خود را در معرض قضاوت، نفي و انتقاد قرار مي دهيد. و هركس ممكن است درباره شما هر فكري كند يا هر حرفي بزند. ممكن است در مقابل همه تحقير شويد – و اين براي اكثر افراد از مرگ هم بدتر است.

وقتي از چيزي مي ترسيم، در ذهن خود داستان هاي ترسناكي درباره آنچه ممكن است اتفاق بيفتد، مي سازيم. و البته، بيشتر اين داستانها بدترين حالت ممكن هستند كه احتمالاً هيچ ارتباطي با واقعيت ندارند. در نهايت، صداي انتقادي درون ما و پارانويا ما را به خرابكاري سوق مي دهند.

اما لازم نيست چنين رويكردي داشته باشيد. لازم نيست اين تصورات را به ذهن خود راه بدهيد. ممكن است بازخورد خوبي دريافت كنيد و مخاطبان از تلاشها، دانش، حضور و تخصص شما – كه ربطي به اشتباهات و خطاهاي شما ندارد- تعريف و تمجيد كنند. آسيب پذيري يكي از ويژگي هاي انساني است و اين البته چيزي است كه به ما كمك مي كند تا با اطرافيان خود در ارتباط باشيم.

ممكن است صحبت كردن و سخنراني در جمع به آن اندازه كه تصور مي كنيد ترسناك نباشد. شايد هم بتواند به يكي از بزرگترين فرصت هاي زندگي تبديل شود.

يادگيري مهارت سخنراني در جمع، شما را در موضع قدرت و اقتدار قرار مي دهد و به شما كمك مي كند خود را به عنوان يك متخصص در اين حوزه جاي دهيد. به اين ترتيب شما مي توانيد به يك نيروي تأثيرگذار براي تغيير و تحول تبديل شويد.

كساني كه احساس راحتي مي كنند و دانش درستي از سخنراني در جمع دارند، جامعه را متحول مي كنند. اين افراد جوامع را از طريق كلماتي كه مي گويند و ايده هايي كه به اشتراك مي گذارند به عمل وا مي دارند. در نتيجه، اغلب آنها از افراد پردرآمد جهان محسوب مي شوند.

 

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: